Onze laatste volle dag in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Onze laatste volle dag in Mexico - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Onze laatste volle dag in Mexico

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

11 Januari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hallo allemaal,

Voor ons begint het nu erg naar het einde toe te lopen.
We hadden gekozen naar Cozumel te gaan zodat we wat minder in een ¨gringo¨ paradijs zouden zitten dan in Playa del Carmen. Tipje van de sluier: Dat is NIET gelukt, het is hier zowaar nog erger.
90% van alle prijzen zijn hier in US Dollar aangeplakt en als je iets betaald in Pesos dan kan het zijn dat je ¨gewoon¨ in Dollars je wisselgeld terugkrijgt, of zelfs een beetje in Pesos en een beetje in Dollars.

Je hoort hier ook nog meer Amerkikaans Engels dan in Playa del Carmen. Echter dit alles heeft voor ons de pret niet gedrukt. Gisteren hebben we voor de laatste 2 nachten ook gewoon bijgeboekt op Cozumel.
We zijn eergisteren samen een boot opgestapt, Wendy om te snorkelen en ik om te duiken. Het was hier mooier dan op Caye Caulker in Belize hoewel ik dat van tevoren niet had gedacht.
´s Avonds zijn we na het eten redelijk op tijd naar bed gegaan.
Gisterochtend hebben we een auto gehuurd om hier het eiland eens wat beter te verkennen, want wij hadden al die leuke stranden uit de folders nog allemaal niet gevonden en enkel nog maar stenen strand gezien. Hier in de stad is het overigens wel een opgave om te rijden, 85% van de straten is eenrichtingsverkeer, alle straten parallel aan het strand hebben altijd voorrang (ook bij rechtdoor op dezelfde weg) en alle straten dwars op het strand moeten op alle kruisingen altijd aan alle verkeersdeelnemers voorrang geven. Het eiland is ook best groot, rondje gereden kwam uit op zo´n 100 kilometer. Het eerste dat we gisteren deden was stoppen bij een heel mooi groot, duur uitziend hotel en daar door de lobby naar het strand gewandeld. Een heel mooi strand dat eindelijk eens op strand leek. En o ja, dat mag hier gewoon. De Mexicaanse regering heeft alle stranden voor het publiek opengesteld, dus ook die stranden die ¨bij een hotel¨ horen.
Na een poosje zijn we doorgereden naar San Fransisco Beach, strand zowaar nog mooier, maar we hadden te laat in de gaten dat we hier afgezet zouden worden. Gebruik van een bedje betekent hier ook verplicht eten of drinken en dat voor minimaal $10,00.
Daarna zijn we doorgereden en hebben alleen nog een keer gestopt om wat foto´s te maken, totdat we het eiland driekwart rond waren. Hier waren nog wat Maya resten te vinden en we vonden het wel passen in onze reis die de bijnaam Mayatrail heeft om ook hier even aan te gaan. Het was achteraf de minst spectaculaire site die we gezien hebben, maar we hebben ons er niet verveeld.
Daarna weer terug naar de bewoonde wereld en hebben we gelijk ook onze auto maar weer ingeleverd terwijl we hem eigenlijk nog tot vanmorgen 9 uur mochten houden, maar veel zouden we er toch niet meer mee rijden en parkeren blijkt hier in de stad ook een probleem....
Vandaag gaan we (als we dit berichtje zo af hebben) nog even naar een strand bij een leuk hotelletje ofzo en deze dat relaxt afsluiten. Vanavond nog even een terrasje pikken omdat we anders teveel Mexicaans geld overhouden (tsja, liever hadden we dat natuurlijk niet gedaan)...

Morgen pakken we hier om 10:30 de boot terug naar Playa del Carmen, dan gaan we daar nog even wat drinken en dan moeten we daar om 14:00 of 15:00 uur de bus nemen naar Cancun richting het vliegveld.
Als alles dan volgens planning gaat staan we zaterdag tegen 11:30 weer met onze beide zongebruinde pootjes op schiphol.

Allemaal de groetjes van Wendy en Arno.

• 11 Januari 2007 - 17:35

Frank En Wendy:

Nou, Wendy en Arno.
    Fijne en veilige terugreis gewenst van ons.
    We hopen dat jullie het helemaal geweldig hebben gehad en veel spannende verhalen en mooie foto's hebben.
    Wij gaan vrijdag samen met Tom en Heidi naar de vakantiebeurs in Utrecht om ons te gaan orienteren op de zomervakantie.

Tot snel!

• 12 Januari 2007 - 07:57

Tom En Heidi:

Hallo
    Bij jullie is het nu nog nacht en jullie zullen wel slapen. Vanmiddag gaan wij inderdaad naar de vakantiebeurs, is kijken waar we dit jaar naar toe zullen gaan. Voor jullie zit het er weer bijna op. Zo te lezen hebben jullie veel gezien en gedaan. We zijn benieuwd naar de ervaringen van jullie. Welkom terug in Nederland, want dan zullen jullie dit wel pas lezen.
    Groeten Tom en Heidi

• 13 Januari 2007 - 16:27

Susanne En Vincent:

hallo Wendy en Arno
    hopen dat jullie een hele mooie vakantie hebben gehad en een goede terugvlucht al zal nu wel afkicken zijn 10 graden met regen.
    We komen snel fotos's kijken
    groetjes susanne en vincent