Kathmandu (en omgeving) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Kathmandu (en omgeving) - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Kathmandu (en omgeving)

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

06 December 2007 | Nepal, Kathmandu

Zo hier zijn we dan met ons waarschijnlijk laatste berichtje vanuit Azie.
We zijn twee dagen geleden in Kathmandu aangekomen na een middellange reisdag. De pech die we de dag ervoor hadden met het slechte zicht op de Himalaya, was nu helemaal weg; 's ochtends vanaf het dak van het hotel was er prachtig zicht op de besneeuwde bergtoppen en hebben we ook vanaf hier nog foto's van de zonsopkomst kunnen maken.
De eerste middag en avond in Kathmandu hebben we niet veel gedaan als een beetje rondgelopen in de omgeving en wat winkeltjes bekeken.
Gisteren zijn we al wandelend naar het Durbar Square gelopen; een soort oud plein waaromheen diverse oude tempels staan. We hebben hier wat rondgelopen en zijn toen met een taxi naar Pashupatinath gereden wat bekend staat om de crematies zoals we die ook in Varanasi hebben kunnen aanschouwen. Hier was alles iets beter georganiseerd en je kon overal nog dichter op komen. Ook mochten hier wel foto's gemaakt worden, waar dat in Varanasi ten strengste verboden was. Er waren toen we aankwamen al twee vuren en er was net begonnen met een ceremonie voor een dode man (dat zagen we toen namelijk het doek af en toe werd weggenomen van zijn gezicht om er water op te kunnen gieten). Na deze ceremonie werd deze man naar een brandstapel gedragen en werden ook hier nog wat rituelen uitgevoerd waarna het vuur werd aangestoken.
Terwijl we hier zaten zagen we toevallig ook nog een ambulance aankomen met een lijk, dat ook gecremeerd zou gaan worden.
Naderhand bij het terugkijken van de foto's waren diverse ledematen duidelijk zichtbaar bij de diverse brandstapels.
Nadat we hier zijn geweest zijn we te voet verder gegaan naar Bodnath waar zich een van de grootste stupa's van Azie bevindt met daarop de beroemde ogen van Buddha.
Hier hebben we de rest van de middag doorgebracht en zijn vervolgens met de taxi weer naar het hotel gegaan.
Vanochtend zijn we met de bus naar Patan gegaan. Ook hier was een durbar square, maar wel mooier dan dat in Kathmandu. Na hier even rondgelopen te hebben zijn we doorgereden naar Bhaktapur; een stad op de werelderfgoedlijst waar ook weer een Durbar Square was. Deze stad is mooi om te zien, ook hier weer veel tempels en heel mooi houtsnijwerk aan bijna alle gebouwen.
Helaas is nu onze reis zo goed als voorbij, zometeen gaan we nog met de hele groep hier het laatste avondmaal nuttigen om morgenmiddag het vliegtuig naar Delhi te nemen, morgenavond door te vliegen naar Londen en ten slotte zaterdag op Schiphol weer aan te komen.
Wellicht zien we jullie allen snel weer terug bij het bekijken van de vele foto's die we hebben gemaakt gedurende deze reis.

Groetjes,

Arno en Wendy

:SMS update:, 7 december 2007 :
We zijn net weer in delhi geland straks weer door naar londen

• 06 December 2007 - 17:43

Frank En Wendy:

Goh, die foto's van Kathmandu zijn echt schitterend!
    De Bodnath-stupa ken ik al van foto's en reisprogramma's.
    Erg indrukwekkend daar hoor!

• 06 December 2007 - 19:50

De Buren:

alvast welkom thuis !

we zijn heel benieuwd naar de foto's

goede reis terug.

• 07 December 2007 - 13:50

DBFje En SAMHtjes:

Hallo reizigers.
    Een heel goede terugreis naar Nederland en alvast welkom thuis. Rust maar eerst lekker uit en Wendy zal ons t.z.t. wel alles kunnen vertellen!!!!! QWendy nu ga ik bijna he???? (Yoke)