Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Pokhara

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

03 December 2007 | Nepal, Pokhara

Daar zijn we weer met een berichtje vanuit Nepal. We zitten vandaag de laatste dag in Pokhara en vertrekken morgen naar Kathmandu, de hoofdstad van Nepal en tevens onze laatste verblijfsplaats voor onze vakantie. Daarna moeten we helaas met drie vluchten weer terug naar Nederland, via India en Engeland.
In het vorige bericht vertelde ik al dat ik de olifant zou gaan wassen, dit is inderdaad gebeurd. Eerst moest ik de olifant aan z'n oren vasthouden (nog op het droge) en daarna m'n voet tegen z'n slurf aanzetten waarna hij me omhoog hees en ik op z'n nek kon gaan zitten. Daarna stuurde de mahout de olifant de rivier in en inderdaad begon de olifant mij een (overigens heerlijke en zeker niet koude) douche te geven waar de meeste hoteldouches nog iets van kunnen leren. Daarna moest de olifant gaan liggen waardoor ik dus in het water viel. Daarna moest ik inderdaad meehelpen met de olifant te wassen. Na mij zijn nog twee anderen uit de groep gegaan, een erg leuke ervaring.
We zijn daarna 's middags naar 20.000 lake geweest, een meer in het Chitwan park waar we onderweg veel kans hadden diverse dieren tegen te komen. We hebben een krokodil, apen, herten, antilopen en veel verschillende vogels waaronder ook veel ijsvogels gezien.
De volgende dag moesten we vroeg op voor een wandeling door de jungle met ook hier weer kans op het zien van dieren. Helaas hebben we niet veel meer gezien dan een krokodil (op afstand) en een loslopende kip door het bos.
Na de wandeling hebben we nog langs de rivier gezeten en gekeken hoe dit keer anderen de olifanten gingen wassen. 's Middags hadden we zelf een olifantentocht door de jungle; eigenlijk het hoogtepunt van ons verblijf in het park. Tijdens deze tocht was de kans om neushoorns te zien groot en we hebben op gegeven moment inderdaad twee neushoorns bij elkaar gevonden. Een heel mooi gezicht en raar als je zo van bovenaf vanaf de olifant die dieren ziet dat ze zo gevaarlijk kunnen zijn. Het was er in ieder geval niet aan af te zien.
Gisteren zijn we vervolgens vertrokken richting Pokhara, een niet al te lange reisdag deze keer. Na aankomst hier hebben we gisteren eigenlijk de hele middag door de stad geslenterd om te zien hoeveel nepspullen (kampeerartikelen, maar ook CD's en DVD's) hier te koop zijn voor bijna helemaal niks. En het spul ziet er echt goed uit ook nog.
Vanmorgen moesten we om 5 uur op om eerst door een auto een stuk bergop gebracht te worden en daarna nog een drie kwartier verder bergop te wandelen om op de top van een berg (op ongeveer 1600 meter) de zonsopgang te zien en eventueel bij goed weer ook de himalaya met de altijd witte toppen. Helaas hebben we van dat laatste heel weinig gezien en ook de zon hebben we niet meer dan een minuut of 5 gezien tijdens zijn opkomst.
We hebben vervolgens op de berg ontbeten en zijn toen aan een wandeling van 3 uur begonnen waarbij het relatief vlak bleef. Daarna zijn we met de bus (lokaal OV) terug gegaan naar Pokhara, waarbij we meteen de hele bus hebben afgehuurd zodat we bijna voor ons hotel werden afgezet, terwijl andere reizigers halfweg uit de bus werden gebonjourd omdat die niet meer langs de gebruikelijk haltes zou rijden.
Vanmiddag zijn we weer de stad in gelopen met het idee te gaan eten aan het meer Phewa dat hier in het stadje licht, echter werd het steeds donkerder en hoorden we onweer. Tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen (zachtjes) waardoor we maar een ander restaurant in gelopen zijn dat overdekt is. Eenmaal daar was het zachtjes regenen al snel afgelopen, ging het ook nog hagelen en veranderde de straat langzaam in een snelstromende rivier.
Toen de regen weer een heel eind afgenomen was en de rivier weer in een straat veranderde zijn we vervolgens maar even dit bericht gaan schrijven.

PS. we hebben in Nepal nog nergens mobiele ontvangst gehad, dus we verwachten niet dat hier nog verandering in zal komen voordat we vrijdagmiddag nog een paar uur in Delhi zijn om daarna naar Europa terug te vliegen.

Groetjes,

Arno en Wendy

• 03 December 2007 - 14:08

Frank En Wendy:

Goh, dat klinkt allemaal prachtig!
    Ergens in de toekomst gaan Wendy, ik en de kleine wat mij betreft ook zeker een keer naar Nepal, Tibet en Laos of Cambodja.
    Geniet nog maar lekker van de rest van jullie vakantie en tot snel.

Groetjes! ;-)

• 03 December 2007 - 18:56

Angeline (DBF):

Super jullie reisverslag het geeft je bijna het gevoel alsof je het zelf mee maakt ook de foto's zijn schitterend.
    Jammer voor jullie dat het er weer bijna opzit een hele goede reis terug naar nederland en tot snel.

Groetjes

• 03 December 2007 - 19:28

Buurvr. Djois+Boys:

Hallo daar zo fijntjes samen,
    Wat is het toch leuk om jullie verhaaltje te lezen, Geniet lekker van het laatste stukje avondtuur!
    Ennu hier gaat het allemaal door net als de regen.....

Toedeledoki,

Groetjes Buurvrouw Djois en de Boys!

• 04 December 2007 - 16:18

Tom En Heidi:

Zo Arno jij kunt dus nu ook mahout worden? Geniet nog van de laatste dagen van de vakantie, helaas komt er altijd weer een eind aan.
    Groeten Tom en Heidi

• 04 December 2007 - 20:55

Jan Alie:

Geniet er nog een paar dagen van, en dan goede reis terug naar Wanroij

• 04 December 2007 - 22:45

Koen En José:

Vanaf volgende week is het Wendy weer wassen in de nieuwe badkamer in plaats van olifanten. Misschien wil Wendy wel jouw sluf(je) wassen.
    Nog een fijne vakantie en tot snel.