Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Chitwan National Park - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Chitwan National Park

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

30 November 2007 | Nepal, Kathmandu

Nadat we de in Varanasi eerst 's ochtends een boottocht hebben gemaakt hebben we er ook 's avonds nog een boottocht over de Ganges gemaakt.
We hebben toen 300 theelichtjes in het water gezet, een soort traditie die je meer ziet.
Nadien hebben we op de Ghats nog een (dagelijks terugkerende) ceremonie gezien, wel mooi om te zien maar een beetje langdradig.
De dag daarna hebben we met een groepje uit de groep rondgehangen her en der in de stad en hebben we ook nog eens een poosje gewoon op de trappen van de Ghat mensen zitten kijken, een mooi schouwspel.
De dag erop zijn we vertrokken richting Nepal, maar eerst nog een laatste slaapdag in Shivpatinagar een klein plaatsje niet al te ver van de Nepalese grens verwijderd. We hebben hier geslapen in een groot Engels landhuis met een mooie grote (en vooral rustige) tuin. De rust hier was geweldig vergeleken met alle herrie en rumoer dat we tot nu toe hadden gehad op onze reis.
Gisteren zijn we vervolgens doorgereisd naar Chitwan National Park in Nepal. Net over de grens hadden we al direct de pech dat er her en der stakingen waren waardoor veel wegen waren afgezet. Onze chauffeur heeft wat rondgevraagd en zo een achteraf (hobbel)weggetje gevonden. We moesten hier zowat elke 10 minuten ergens nog verder achteraf dan achteraf weer belasting betalen om door te mogen om vervolgens toch weer stil te komen staan op een kruising. Daar stond ook de bus van Fox reizen die we al vaker waren tegengekomen. Een kort praatje met hen leverde ons op dat zij al 4 uur stilstonden op dat punt, dus niet erg hoopvol. Uiteindelijk konden we na een 3 kwartier of zo te voet verder, waarna de bus zou draaien en via een andere weg ons zo'n kilometer verderop weer zou kunnen oppikken.
Gister laat in de middag zijn we vervolgens hier aangekomen en hebben we daarna eerst verjaardag gevierd van iemand bij ons uit de groep die gisteren jarig was en hebben vervolgens hier een Nepalese avond bijgewoond en deze afgesloten bij een kampvuur.
Nepal is toch duidelijk wat koeler dan we tot nu toe gehad hebben, vooral na zonsondergang.
Zometeen om 11 uur (het is nu half negen) mag ik de huisolifant gaan wassen in de rivier, maar eigenlijk verwacht ik dat deze olifant mij wel zal gaan wassen, dus mijn zwembroek heb ik alvast aangedaan. Een aantal mensen uit de groep hebben al toegezegd alles op foto en of film vast te gaan leggen.

Voor nu wens ik jullie weer het beste (Wendy ligt nog in bed, dus daarom de ik-vorm).

Groetjes en tot volgende keer.

• 30 November 2007 - 10:30

Nelly En Huub:

arno bij ons staat ook een kleine grijze olifant die erg vies is,op jou te wachten je hoeft niet in de zwembroek te komen ,gewone kleren zijn ook goed.je kan volende week zaterdag meteen terecht,je moet hem wel even buiten op stoep zetten en ......wassen maar.Wendy ik heb kaatjes van Tarzan besteld voor zaterdag 1 maart voor de middagvoorstelling. groetn van Nelly en Huub

• 30 November 2007 - 15:29

Marion En Peter:

arno en wendy, jullie kennen ons niet maar wij zijn met huub en nelly in vietnam geweest. ik lees elke keer weer jullie nieuwe berichten en beleef het telkens ook weer mee. we hebben vorig jaar de reis India/Nepal gedaan. Geweldig. De mooiste en indrukwekkendste vakantie tot nu toe. Het punt van rust in Nepal herkennen we ook gelijk, zalig. Maar je zult India gaan missen. We wensen jullie een geweldige voortzetting en geniet er van. Wij volgen jullie.