Laatste paar dagen aangebroken - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Laatste paar dagen aangebroken - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Laatste paar dagen aangebroken

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

08 Januari 2007 | Mexico, Mexico-stad

Hallo allemaal,

Inmiddels hebben we de rest van de groep waarmee onze vakantie begonnen is weer uitgezwaaid en zijn Wendy en ik nog alleen over.
Na ons laatste bericht heeft Wendy gesnorkeld en heeft grote roggen en een haai gezien. Ikzelf ben wezen duiken en had wat minder geluk, wel een grote zeeschildpad gezien en op weg naar de duikplek ook nog een dolfijn die langs de boot zwom.
Daarna zijn we naar Playa del Carmen gegaan. Wat een verschil met het tot nu toe overwegende authentieke leven dat we gezien hadden. Het was een lange reisdag dus kwamen we pas vrij laat aan en behalve gegeten en nog even naar de disco te zijn geweest hebben we niet veel gedaan die dag.
De dag erop ben ik gaan duiken in de cenote Dos Ojos. Een cenote is een ondergrondse rivier die maar op een paar plekken op de wereld voorkomen, en hier in Mexico zijn er veel. In deze onderwaterrivier heb je ontzettend helder water, zo helder zelfs dat je haast niet ziet dat je in het water bent en je doolt daar door een enorm onderwaterstelsel van druipsteenformaties die in duizenden jaren zijn gevormd. Tijdens de tweede duik zijn we ook door een halocline gezwommen, dat is een plek waar zout (onder) en zoet (boven) water samenkomen. Ook dat was een heel spectakel. Op deze (http://www.hiddenworlds.com.mx/cavern.html) pagina kan je een paar foto's zien van zoiets.
Vanmorgen zijn we vervolgens op de boot gestapt en nu zitten we dus op Cozumel waar we alvast 2 overnachtingen hebben geboekt. Misschien doen we de laatste 2 ook wel hier, maar misschien gaan we ook nog wel door naar Isla Mujeres zodat er toch nog wat actiefs in de afsluitende dagen zit.

Groetjes en tot volgende keer,

Wendy en Arno

• 08 Januari 2007 - 22:24

Huub En Nelly:

Wij hebben hier nog steeds warm weer,voor hier dan,het wordt morgen 14 graden. Verder is hier nog alles goed.Groetjes en tot zaterdag, Huub en Nelly.

• 09 Januari 2007 - 08:32

Algemeen@dbfbv.com:

Wij allemaal wensen jullie nog een paar fijne laatste dagen en v.w.b. het weer hier....Temperatuur lente-achtig. veel wind en o ja het regent hier ook soms. Neem wat beter weer mee als er nog plaats in jullie rugzakje is.
    Veel plezier nog en goede reis terug.
    Groetjes van de DBFjes en de SAMHjes.

• 09 Januari 2007 - 10:09

De Buren:

Hey vakantiegangers,

Fijn te lezen dat jullie het goed hebben !
    Wij hebben het ook goed, Teun doet het uitstekend, groeit als de spreekwoordelijke kool.
    en ik heb nog tot donderdag vakantie.
    Siem geeft z'n broertje veel kusjes. en is blij met Teun z'n nieuwe speelgoed.

Verder ben ik ook blij met jullie nieuwe oprit.
    die heb ik maar zollang geleend, lijkt jullie huis ook bewoond.
    (geen zorgen, ik heb de polo er neer gezet ,en niet mijn olielekkende bus)

nou de groetjes en tot het weekend

goede vlucht gewenst

Djois Geert Siem & Teun

• 09 Januari 2007 - 17:52

Tom En Heidi:

Hallo , de vakantie zit er weer bijna op. Geniet nog van deze laatste paar dagen, want als je volgende week weer aan het werk bent ben je het snel vergeten. Een goede terugvlucht gewenst.
    Groeten Tom en Heidi