Daar zijn we weer - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

05 Januari 2007 | Belize, Caye Caulker

Hallo allemaal,

Ik was inderdaad de dag erna weer beter zoals ik al vermoedde bij ons vorige bericht. Het heeft ook niet aan het eten gelegen, maar waarschijnlijk waart er een virusje in de groep rond. Ik was nummer 2 en tegelijk met mij was nummer 3 ook aan de gang en op dit moment zijn er ook 5 zieken die min of meer dezelfde klachten hebben.

Na ons vorige bericht zijn we 's ochtends met een speedbootje over de Rio Dulce naar het stadje Livingston gevaren en hebben onderweg diverse stops gemaakt bij o.a. mangrovewouden en bij waterlelies. In Livingston hadden we een uurtje om rond te lopen en vervolgens konden we eten met z'n allen. Na het eten was het weer terug de boot in en daarna weer terug naar het vasteland naar de bus.
Met de bus zijn we vervolgens vertrokken naar Flores waar we vroeg in de avond aankwamen. We hebben die avond niet veel meer gedaan.
De dag erna was weer een bezoek aan een Maya complex, ditmaal Tikal. Het meest beroemde complex van Guatemala. We moesten 's morgens wel al om 5 uur vertrekken, maar we waren dan ook vroeg daar en ook hier weer veel foto's kunnen maken zonder hordes toeristen. Ik kan wel zeggen dat dit een indrukwekkend complex is met vele gebouwen waarvan slechts een klein deel pas is hersteld. Op veel piramides mocht je ook opklimmen en zo hebben we vele landschapsfoto's van de jungle waarin alles verscholen staat kunnen maken.

's Middags hebben Wendy en ik nog een zwemtochtje gemaakt naar een ander eilandje dat op ongeveer 1km afstand lag. Daarna weer redelijk vlot teruggezwommen en maar douchen, want het water was wel lekker, maar rook niet echt lekker.

's Avonds zijn we gaan eten bij een restaurant van een Duitser die ook op een nu nog onbekende mayaplek (Yax Ha) meehelpt met blootleggen en restaureren. Van hem kregen we een leuke diapresentatie te zien met wat er allemaal komt kijken bij het restaureren.

Vanochtend zijn we met z'n allen weer de bus ingestapt en over een ontzettend slechte weg naar Belize gereden.
We hebben nu naast de Mexicaanse Peso, de Guatamalteekse Quetzal, de Hondurese Lempira en de Amerikaanse Dollar inmiddels ook met de Beliziaanse Dollar te maken, dus dat zijn al 5 valuta die allemaal een andere omrekenfactor kennen.

Morgen gaat Wendy snorkelen met een heleboel anderen uit de groep en ga ik duiken en overmorgen gaan we met z'n allen naar Playa del Carmen (waar de laatste avond van de groepsrondreis is), daarna gaan Wendy en ik nog een paar dagen alleen verder; waarschijnlijk naar Cozumel, maar dat lezen jullie wel weer in ons volgende bericht.

Groetjes,
Wendy en Arno

• 05 Januari 2007 - 10:21

Algemeen@dbfbv.com:

Hallo Wendy en Arno.
    Al weer helemaal opgeknapt?
    Met veel plezier lees ik weer jullie avonturen. Ik vind dat jullie erg veel doen tijdens een vakantie zeg! Hebben jullie wel tijd om uit te rusten?
    Ik zou zeggen geniet ervan en Wendy zal ons tijdens de pauzes wel van alles nog nog wat vertellen. Ik zal dit bericht weer uitprinten in en op de tafelkantine leggen. kan iedereen meegenieten! Veel plezier verder en doe voorzichtig!
    Groetjes, Yoke Linders van DBF en de rest van de regering.

• 05 Januari 2007 - 22:33

Ina & Herman:

Dan gaan jullie zeker bij thuiskomst het dakkapel ook restauren ?? Kijk anders nog maar eens goed naar het filmpje! Sandra en Rene hebben een zoontje JIM van maar liefst TIEN POND alles goed. En voor jullie nog verder een fijne vakantie. Morgen gaan wij naar het Prinsenbal WIE O WIE is de nieuwe PRINS??