Feliz ano 2007 - Reisverslag uit Copán, Honduras van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Feliz ano 2007 - Reisverslag uit Copán, Honduras van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Feliz ano 2007

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

02 Januari 2007 | Honduras, Copán

Hier ons eerste berichtje van het nieuwe jaar, bij ons is het nog steeds 1 januari, maar voor de meesten van jullie is het alweer net 2 januari geworden.
Allemaal de beste wensen dus!!

Na ons vorige bericht zijn we naar Antigua gereisd. Na aankomst hebben we koffie en gebak gehad en zijn we na het eten naar een Ierse pub geweest met z'n vieren. Erg gezellig, maar wel duur om daar een echt Iers biertje te drinken, dus dat doen we maar niet meer.
De dag erna zijn we met 6 personen begonnen aan de beklimming van de vulkaan Pacaya; eerst werden we met een auto naar een hoogte van 1900 meter gebracht en vandaar af was het verder wandelen geblazen. Na pak hem beet een uur omhoog lopen kwamen we op onze rustplek uit waar we koffie en een stuk cake kregen en daar ook zagen we voor het eerst een grote brede lavastroom (gestold) die 4 maanden eerder daar was komen te liggen.
Na de rust zijn we de lava opgeklommen en moesten we ongeveer een uur over de gestolde lava heen klimmen die op sommige plaatsen nog zo heet was van binnen dat je er hout in kon gooien wat meteen vanzelf in brand vloog. Het was eigenlijk net een hele grote warme kachel waar we overheen liepen.
Daarna kwam het moeilijkste en stijlste stuk. Over kleine, losliggende kiezeltjes stijl omhoog tot aan de top. Daar aangekomen een gigantisch uitzicht over de omgeving en ook een stukje in de krater kunnen kijken, waar soms na een knal weer wat steentjes uit omhoog vlogen.
Daarna na een korte rust en wat foto's te hebben gemaakt konden we weer terug naar beneden. De rest van de dag hebben we nog wat door het stadje gezwalkt en niet echt veel bijzonders gedaan.

De dag daarna zijn we vertrokken naar Copan dat dus in Honduras ligt. Weer andere valuta en dus weer anders omrekenen, maar ook weer een andere omgeving. De tweede dag (gisteren dus) zijn we al redelijk vroeg vertrokken naar de ruines van Copan, het meest zuidelijke mayagebied met ook vele tempels en overblijfselen uit de mayatijd.
Daarna zijn we doorgewandeld naar de vlindertuin die daar in de buurt was. Helaas hebben we niet echt veel spectaculairs gezien daar. Wel een leuke uitleg gehad over de verschillende stadia van rups tot vlinder, met gedroogde vlinders en rupsen op kweek.

Helaas sloeg toen het noodlot toe (of eigenlijk was dat al aan het eind tijdens het bezoek aan de ruines van Copan). Ik kreeg steeds meer last van maagkrampen (steeds vaker en steeds erger) en ben toen naar huis, naar bed gegaan. Wendy heeft eerst nog een soepje gegeten en is toen bij mij gekomen. Inmiddels had ik niks meer te missen en had er ook nog koorts bijgekregen ook.
Wendy is 's avonds dus zonder mij naar het oudejaars buffet gegaan, maar is ook op tijd weer teruggekomen. Toen we vanmorgen weer wakker werden was ik wel weer een heel eind opgeknapt. Verder heb ik het vandaag erg rustig aan gedaan en ik heb nu (het is hier nu 18:30) wel het idee dat ik weer beter ben, zometeen maar weer eens normaal gaan eten, dan weten we vanavond weer meer.....

Eigenlijk zitten we nu niet meer in Honduras, maar we zijn vanochtend vanuit Copan vertrokken naar Rio Dulce (zoute rivier) en we zitten hier vanavond in een soort van jungle lodges. Hele primitieve, maar wel leuke kleine hutjes op palen midden in de jungle.
We hebben zojuist na aankomst nog een leuke tocht gemaakt door de jungle van ongeveer 2,5 uur en we gaan nu weer afsluiten om zometeen te kunnen gaan eten.

Nogmaals allemaal de beste wensen en tot volgende keer!

Groetjes,
Arno en Wendy

• 02 Januari 2007 - 06:55

Frank En Wendy:

Beste Arno en Wendy,

Jullie ook de beste wensen!
    Jammer dat je oud-op-nieuw niet echt hebt kunnen meevieren, Arno.
    Beterschap er maar mee.
    Tja, al dat scherpe vreemde eten daar, he?
    Maar zo te lezen zien jullie daar allerlei prachtige dingen.
    Nog heel veel plezier.
    Ik ga Wendy zo naar haar werk brengen want zij moet vandaag weer beginnen met werken.

Groetjes van Frank en Wendy

• 02 Januari 2007 - 08:59

Medewerkers Van DBF/:

Hallo Arno en Wendy.
    Hier een berichtje van Yoke. Allereerst wensen wij allemaal jullie een gezond en goed 2007!
    Wij hebben hier een rustige kerstborrel gehad. De organisatie had het prima verzorgd. Lekkere hapjes van de cateraar en meer dan genoeg voor ons allemaal. Jan Pieter enRuud zijn ook geweest en hebben zich prima vermaakt. Een prachtig kado hebben we gekregen. Wat, dat vertel ik natuurlijk niet want dan is het geen verrassing meer.
    Zo, jullie maken weer vanalles mee. Wat een saai leven hebben we hier in Nederland toch zeg! Maar wel erg leuk van jullie dat we zo op de hoogte kunnen blijven van jullie avonturen.
    Wendy, jouw collega's zijn druk aan het tellen. Daar kom je weer mooi onderuit zeg haha!!!! Wiesje is ziek terug gekomen van haar vakantie en ik heb geen stem meer. Voor Lieke lekker rustig. Die kan eindelijk haar werk doen zonder dat ik er doorheen bler!
    Ik zal jullie verhaal uitprinten en in de kantine leggen.Fijne voortzetting Arno en Wendy maar wel voorzichtig doen hoor!
    Groetjes van DBF/SAMH te Helmond.

• 03 Januari 2007 - 20:03

Tom En Heidi:

De Beste Wensen voor het nieuwe jaar. Jullie hebben nog 1,5 week een leuke vakantie te gaan, dus dat is het nieuwe jaar goed beginnen. Oud & Nieuw is hier goed verlopen, alleen jammer dat jullie er niet bij waren, volgend jaar wel weer. Jammer dat je geen oud&nieuw hebt kunnen vieren.
    Groeten