Hier zijn we dan - Reisverslag uit Jaipur, India van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Hier zijn we dan - Reisverslag uit Jaipur, India van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Hier zijn we dan

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

20 November 2007 | India, Jaipur

Hallo allemaal,

Hier ons eerste echte berichtje vanuit India. Inmiddels zijn we al een paar dagen hier en hebben we al het nodige gezien en meegemaakt.
We zijn na helaas behoorlijk wat vertraging in Londen goed aangekomen in Delhi en hebben daar gezien hoe hectisch en druk het verkeer kan zijn.
We hebben ergens gelezen dat India een ware aanslag is op de zintuigen en dat klopt ook; er is altijd herrie van toeterende auto's en andere drukte op straat, het ene moment ruikt het naar lekker eten, terwijl 50m verder een openbaar urinoir een andere geur verspreid of het stinkt weer naar iets dat je helemaal niet kan thuisbrengen.
Ook je ogen maken van alles mee hier. Over het algemeen kan gezegd worden dat het een groot kleurrijk tafereel is in India.

De eerste dag in Delhi zijn we met een tuc-tuc naar het rode fort en naar een moskee geweest. Was best indrukwekkend om te zien.
Daarna vroeg naar bed om bij te komen van de vlucht en de eerste indrukken.
De volgende dag hadden we nog tot 14 uur de tijd om Delhi wat verder te verkennen en hebben we een tour gemaakt door het nieuwe Delhi, we zijn bij een Sikh tempel geweest een monument voor oorlogsgevallenen, een monument ter nagedachtenis aan Gandhi en hebben nog veel meer beleefd van Delhi.
Daarna zijn we naar het station gegaan om met de trein (5 uur reizen) naar Jaipur te gaan waar we dus 's avonds aankwamen. Hier hebben we enkel nog gegeten en zijn naar bed gegaan.
Gisteren zijn we met auto's rondgereden in en rond Jaipur. Eerste stop was het paleis van de winden, daarna door naar het amber palace. Ook zijn we naar de praalgraven (Gaithor) geweest en hebben we nog een grote tijdwaarneming gezien met zonnewijzers en zonne instrumenten die aangeven welk astrologisch teken er momenteel geldt. De tijd wordt er tot op 2 seconden nauwkeurig aangegeven op de zonnewijzer en op een kleinere (10x zo klein maar ook nog wel aardig groot) tot op 20 seconden nauwkeurig.
Vanochtend zijn we vertrokken met auto's om een kameeltocht door het platteland te houden. Dit was wel mooi om te zien (en niet onbelangrijk) eindelijk eens rust en geen getoeter of andere dingen.
We hebben een schooltje bezocht en twee kleine gehuchtjes.
Op de terugweg zijn we nog gestopt bij de apentempel. Een tempel die vol zit met apen, maar tevens ook religieuze betekenis heeft.
Morgen vertrekken we naar Agra en overmorgen zien we dan de beroemde
Taj Mahal.
Voor nu gaan we weer afsluiten en we typen binnenkort wel weer een nieuw berichtje.

Groetjes van Arno en Wendy

• 20 November 2007 - 12:12

De DBFjes/ SAMHtjes:

Hallo allebei. jullie reisverslag leg ik uiteraard weer in de kantine. Kunnen we allemaal mee genieten!!!

• 20 November 2007 - 15:27

Nelly En Huub:

wij zijn alweer jaloers , we willen ook .geniet maar lekker van al dat moois en luidruchtigs en van de stilte Groetjes Nellyhuub

• 22 November 2007 - 10:39

Jan Alie:

Veel plezier en geniet ervan. Op de foto`s zien we dat het weer ook mee zit, of regent het daar nooit? Groetjes Jan Alie

• 24 November 2007 - 11:37

Janne:

veel plezier en liefs van Janne nhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhffffffffyyy