Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu Khajuraho - Reisverslag uit Khajuraho, India van Arno en Wendy - WaarBenJij.nu

Khajuraho

Door: Arno

Blijf op de hoogte en volg Arno en Wendy

24 November 2007 | India, Khajuraho

Hier zijn we weer vanuit een zonnig en warm (en inderdaad hebben we hier nog geen regen gezien) India. We zitten nu in Khajuraho en zijn hier gisteren aangekomen nadat we eergisteren naar de Taj Mahal in Agra zijn geweest.

Tijdens de reis van Jaipur naar Agra zijn we onderweg gestopt bij Fatehpur Sikri; een oud tempelcomplex met een mooie (met veel marmer) moskee. We hebben hier een poosje rondgewandeld om vervolgens door te rijden naar Agra waar we vroeg in de avond aankwamen.

's Avonds hebben we met z'n allen gegeten. Na het eten zagen we onderweg nog een Indiase bruiloft; ze lopen hier dan met veel bombari, toeters en trommels met "gezellige" TL-verlichting over de straat naar de feestzaal toe. Daarna zijn we naar bed gegaan. De dag daarna zijn we met een tuc-tuc naar de Taj Mahal gegaan. We hadden al een bepaalde voorstelling en wisten natuurlijk van de foto's hoe dat mausoleum eruit zag, maar in het echt is hij pas indrukwekkend, groot en nog veel mooier dan op welk plaatje dan ook. Het gebouw is in zijn geheel opgetrokken uit wit marmer en ruim 40 meter hoog. Bij de bouw moet hij ongeveer een miljoen euro gekost hebben. Een plaatje op zich dus.

We zijn hier een paar uur geweest en hebben toen een tuc-tuc gehuurd voor de rest van de dag. We zijn naar het rode fort geweest; welke hier veel mooier was dan die in Delhi en vanwaar je ook weer de Taj Mahal kon zien liggen. Helaas doordat het nogal heiig was was het zicht er op niet geweldig.

Na het rode fort zijn we naar de baby Taj geweest; een soort verkleinde versie, ook van marmer. Mooi maar lang zo indrukwekkend niet als de grote.

Verder zijn we nog naar een derde, veel minder mooi (maar wel rustig en gratis) plekje geweest van nog een (ruine van) mausoleum.

Nadat we hier vertrokken zijn we over "DE BRUG" van Agra gegaan met de tuc-tuc; een zeer smalle brug met twee-richting verkeer en een weg die zo slecht was dat je op sommige plekken erdoorheen naar de rivier eronder kon kijken. Aan de overkant zijn we naar de rivier gereden en hadden daarbij (gratis) prachtig uitzicht op de achterkant van de Taj Mahal.

Na dit alles hebben we nog even in het zwembad gelegen, gegeten en zijn we gisterochtend om 6 uur vertrokken voor een lange reisdag naar hier toe.
Ook nu hadden we onderweg weer een stop, dit keer in het mooie plaatsje Orchha.

Vanmorgen zijn we per fiets naar het dorp gereden omdat het dorp hier bekend staat om zijn erotische tempels. Deze hebben we bekeken (nadat we eerst allerlei verkopers van Kama Sutra boekjes en andere snuisterijen hebben weggestuurd). De tempels hier zijn niet echt super indrukwekkend, maar het beeldhouwwerk is wel erg goed bewaard gebleven en heel erg detaillistisch.

Voor nu zijn jullie weer even bij en gaan we jullie dus weer groeten,

Arno en Wendy

• 24 November 2007 - 11:40

Janne:

veel plezier en kusjes van Janne zzffffffffffffffffffhhhhhhhhhhhhhnb hhhhhhhhhhhhhhhhgggggggggggggbbgggfrthn

• 25 November 2007 - 06:41

Susanne En Vincent:

Het klinkt heel erg mooi, ditzelfde stuk van jullie reis heeft Marielle ook gemaakt. Haar foto's waren prachtig en heel indrukwekkend en met niets anders te vergelijken. Blij dat jullie zo'n mooi weer hebben. Het is hier zo koud. Mazzelkonten. Geniet er maar heel veel van.
    Liefs Susanne en Vincent

• 25 November 2007 - 09:56

De Buren:

fijn dat jullie het zo mooi vinden, india is in alle opzichten indrukwekkend!

ik verheug me nu al op jullie vakantie foto's. moeten maar snel na jullie vakantie een foto-show plannen.

jullie hebben toch wel zo'n kamasutra boekje gekocht ?
    anders mag je die van ons wel lenen !

groetjes Djois Geert, Siem & Teun.

p.s. maak je borst maar nat voor varanasi !
    india op zijn best !